orientalna zupa-krem z dyni + tag


Witajcie, Kochane!
Dziś, coby nie nastąpił "porzyg" (pardon :) tematami kosmetycznymi, przygotowałam dla Was przepis na moją ulubioną zupę - krem z dyni. Moim zdaniem nie jest to temat łatwy, ponieważ dynia jest słodka i, powiedzmy to sobie szczerze, mdła. Dlatego wymaga odpowiedniej oprawy, a najlepszą stanowią orientalne klimaty. Zatem dziś przedstawiam Wam przepis na zupę z dyni z mleczkiem kokosowym i imbirem:

Potrzebne są:


-spory kawałek dyni,
-kawałek marchewki,
-kawałek pietruszki,
-2 lub 3 ząbki czosnku,
-średnia cebula,
-kawałek kłącza imbiru,
-3/4 szklanki mleczka kokosowego,
-2 warzywne kostki rosołowe (jeśli macie, 
lepszy będzie bulion domowej roboty),
-2 lub 3 łyżki oliwy z oliwek do smażenia

Na dużej patelni rozgrzewamy oliwę i wrzucamy na nią pokrojone w kostkę: dynię, cebulę, marchew i pietruszkę i smażymy przez 8-10 minut, aż dynia zacznie rozmiękać. Następnie dodajemy pokrojony w kostkę czosnek oraz starty na tarce imbir. 


Smażymy jeszcze przez 2-3 minuty, po czym przekładamy zawartość patelni do garnka. Następnie wrzucamy do niego kostki i wlewamy 0,5 - 0,7 litra wrzątku. Gotujemy na średnim ogniu przez 10-15 minut. Zdejmujemy garnek z gazu i miksujemy zupę powoli dodając  mleczko kokosowe. W razie potrzeby doprawiamy solą.


Smacznego :)

W drugiej części tej notki chciałabym odpowiedzieć na tag, którym obradowały mnie Panna - Mewa oraz Bellitkaa. Bardzo Wam dziękuję, Dziewczyny :)


Zasady:
Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

Pytania od Bellitkaa:
1. Czym kierowałaś się wyborem swojego nicka blogowego oraz nazwy bloga? 
Nazwa bloga wzięła się od momentu w moim życiu, w którym go założyłam. Powstał w momencie przełomowym, w którym przypomniałam sobie o sobie. Enigmatyczne ;)
2. Jak organizujesz sobie pisanie postów? 
Piszę posty codziennie lub co drugi dzień, często wcześniej przygotowuję zdjęcia do kilku notek.
3. Skąd bierzesz pomysły na swoje posty?
Same przychodzą mi do głowy :)
4. Czego zazdrościsz innym dziewczynom z blogów?
Najczęściej zdolności i umiejętności: w makijażu, w robieniu zdjęć itp.
Kilku dziewczynom zazdroszczę włosów. W pozytywnym słowa "zazdrość" znaczeniu :)
5. Jak często malujesz paznokcie?
Co 2-3 dni.
6. Wyobraź sobie, że wygrywasz w totka załóżmy ostatnią kumulację, 50 mln. Co z tym robisz?
Własnie z okazji tej kumulacji naszła mnie refleksja, że wcale nie chciałabym wygrać aż tak dużo :)
A co robię z wygraną? Rozdzielam ją między bliskich, a sama zakładam wymarzoną firmę. No, może parę kosmetyków też by wpadło ;)
7. Co zabrałabyś ze sobą na bezludną wyspę?
Mojego TŻ :) Choć nie wiem, czy jest to odpowiedź na pytanie "co?".
8. Jakie są Twoje ulubione perfumy?
Versace Bright crystal. Jedyne.
9. Co sprawia, że jesteś szczęśliwa?
Przebywanie z bliskimi mi ludźmi (i zwierzętami) oraz realizowanie swoich pasji.
10. Gdybyś była przez 1 dzień niewidzialna i mogła się teleportować, co byś zrobiła? 
Zwiedziłabym Świat :)
11. Znasz jakieś sprawdzone sposoby na kaca? ;)
Woda z ogórków kiszonych, oczywiście tych domowej roboty. Jest pyszna, nie tylko na kaca :)

Pytania od Panny - Mewy:
1. Ulubiony serial?
"Glina"
 2. Kot czy Pies?
Najlepiej i to i to :)
3. Dzień czy Noc?
Dzień do życia, noc do spania.
4. Komedia czy Horror?
Wszystko, tylko nie horror.
5. Szpilki czy Trampki?
Balerinki.
6. Humanistka czy Umysł ścisły?
Humanistka, choć wkrótce inżynier ;)
7. Wino czy Wódka?
Tylko piwo.
8.Miasto czy Wieś?
Miasto.
9. Jazda na rowerze czy Spacer?
Najlepiej obie aktywności :)
10. Panna czy Mężatka?
Obecnie panna, wkrótce mężatka.
11. Jakie trzy rzeczy zabrała byś na bezludną wyspę?
Jeśli mówimy o rzeczach jako przedmiotach, to byłaby to szczoteczka i pasta do zębów, laptop z 
internetem ;) oraz nóż i zapalniczka, przy założeniu, że na wyspie jest mnóstwo pysznego jedzenia i wspaniała pogoda.

Zrobił mi się z tej notki tasiemiec, więc taguję wszystkich chętnych :)
Całuję Was!

25 komentarzy:

  1. Mniam chętnie bym ją zjadła :) chyba taka upitraszę ;)
    Z tagów jestem ciekawa Twojej wymarzonej firmy ;)???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś mieszkała bliżej, tobym Ci chętnie ugotowała, a tak musisz sama ;)
      Odnośnie firmy, to na razie (mam nadzieję, że nie na zawsze)pozostanie moją słodką tajemnicą :D

      Usuń
    2. :D oj jaka szkoda :) chętnie bym spróbowała w Twoim wydaniu :)))
      A co do planów z firmą to trzymam kciuki ;)

      Usuń
    3. Dziękuję, ale to jeszcze trochę potrwa :)

      Usuń
  2. chyba nigdy nie jadłam zupy z dyni :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę pamiętać o tej wodzie z ogórków ;) Dzięki za odpowiedź! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wygląda!
    Też nigdy nie jadam zupy z dyni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedna z moich ulubionych jesiennych zup :)
      Staram się jeść jak najwięcej warzyw sezonowych.

      Usuń
  5. To kiedy zapraszasz na zupkę? ;)

    Rzeczywiście, odpowiedź na pytanie 1.1 bardzo enigmatyczna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w ogóle to ja nie potrzebuję mieć kaca, żeby żłopać wodę z ogórków. Om nom. ;)

      Usuń
    2. Zapraszam, tylko uprzedź mnie dwa dni wcześniej, żebym zdążyła posprzątać i kupić składniki :D

      Ja też! Woda z ogórków to jeden z moich ulubionych napoi od dzieciństwa :)

      Usuń
  6. uwielbiam zupę-krem z dyni, sorry, ale mój tatuś robi najlepszą!

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo wyglada przesmacznie ;D mimo iz chyba anwte nigdy nie probowalam dyni ;o -- tak jestem dziwolag ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niestety mało popularne warzywo, ale musisz spróbować :)

      Usuń
  8. Trzecia nad ranem zaraz, a mi zachciało się zupy-krem, siet!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic, tylko iść do tesco po składniki i do dzieła ;)

      Usuń
  9. zupkę na pewno wypróbuje, bo wygląda smacznie ;>

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarze. Każdy z nich to miód dla moich uszu i oczu :)
Jednocześnie proszę o niezamieszczanie zaproszeń, reklam, ani linków do swojego bloga. Mój blog to nie miejsce na reklamę.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...